Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Kultura

Intervju

Andrej Nosov: Nije Tasovac za sve kriv

Jako cenim rad Ivana Tasovca, baš zato što je prema ljudima koji bi samo da sačuvaju privilegije i nastave po starom jahanje na sigurnoj poziciji veoma oštar i precizan. Često ispadne u javnosti kao da je sve bilo u redu, pa došao čovek sa frizurom da pokvari kaže režiser predstave "Ostaci" čija je premijera bila nedavno
Datum: 01/07/2016

Andrej Nosov: Nije Tasovac za sve kriv

Foto Privatna arhiva

Pre desetak dana u Ciglani u okviru festivala Dev9t odigrana je predstava "Ostaci" u produkciji Hartefakta, po tekstu Vuka Boškovića, u dramaturgiji Biljane Srbljanović i režiji Andreja Nosova. U komadu glume Miloš Timotijević, Jelena Graovac i Irena Popović Dragović.

 

Odnosi između junaka u "Ostacima" su opterećeni prošlošću, prećutkivanim svakodnevnim problemima i strahovima vezanim za budućnost. Da li se tako može opisati i sama Srbija?

Može se opisati i Srbija, ali i sve danas. Ne možeš da planiraš, ne možeš da praviš neki svoj put, nego stalno sediš i čekaš da se donesu odluke, da se pokrenu stvari, prolazi ti život u tom iščekivanju. I veliko je pitanje da li vredi da išta radiš, jer ovi koji nisu ništa radili, kako sad ispada, bolje su prošli. Znaš, optužujemo stalno političare da su oni krivi za nešto, pa da su svi isti itd. Pa nisu svi isti i nisu oni došli sa Marsa, naši su, takvi su, kakvi smo i mi. E sad, kako da budemo bolji i da li ima prostora za to? Verujem da ima. Nisam siguran da smo iskoristili sve one prostore koji postoje za naš napredak. Mora hrabrije i odlučnije.

 

U promo materijalu koji je pratio predstavu "Ostaci" piše da ona postavlja pitanje "ima li smisla i vredi li i dalje pokušavati"? Šta za tebe ima smisla i za šta vredi pokušati u zemlji u kojoj često nedostaje smisla pa smo lenji da bilo šta pokušavamo?

Ni "oni" ni "mi" nemamo baš puno izbora. Namerno kažem u ovoj podeli, jer toliko smo podeljeno društvo. Kad govorim o podeli ne govorim o mogućnosti i potrebi da ljudi različito gledaju na stvari, već o paralelnim svetovima. Tako je malo sposobnih ljudi, a tako puno prevaranata sa tradicijom i priznanjima koji čvrsto drže svoje fotelje i moć palanačkih stručnjaka. Ne razumem kako neko može da bude skoro dve decenije na nekoj funkciji. Recimo, menjaju se upravnici pozorišta a ostaju isti umetnički direktori ili sekretari. I pritom rezulati se ne preispituju, nego tako idealna fotelja za sve druge tezge i poslove. Meni je dosadilo da išta govorim, jer ne vredi. Pristajemo na sve.

 

Pre nekoliko meseci si dovođen ili viđen kao zamenik upravnika Narodnog pozorišta. Da li te je to zanimalo i da li ćete zanimati u budućnosti?

Prvo da kažem da jako cenim rad Ivana Tasovca, baš zato što je prema ljudima koji bi samo da sačuvaju privilegije i nastave po starom jahanje na sigurnoj poziciji veoma oštar i precizan. Vremena su drugačija, moramo sve to dručačije. Često ispadne u javnosti kao da je sve bilo u redu, pa došao čovek sa frizurom da pokvari. Tasovac je iz moje perspektive dobar ministar kulture, ali i najbolji ministar ima puno mana. Najbolnija tačka su muzeji, i ta tenderska ili građevinska mafija ili nesposobnost nekih kadrova sa kojom se nije još izborio. Ima sigurno i drugih grešaka. Nije Tasovac kriv za sve, bilo bi suludo i dalje verovati da jedan čovek može da menja baru punu krokodila.

Meni posao ne treba. Zaposlen sam. I da nisam, nije bilo dovoljno političke podrške za taj put. Voleo bih da se Narodno pretvori u ono što bi Beograd i Srbija trebalo da imaju.

 

Zašto je Hartefakt stalno "sumnjiv"?

Pederčina, korumirani endžiovac, ljubitelj šiptara, strani plaćenik, domaći izdajnik, ali ima i ono previše nas tera da radimo, traži odmah, preveliki perfekcionista, muči ljude i tako u nizu stotine nekih prideva, zamenica, epiteta sam u ovih desetak godina čuo i dobio za sebe. Negde sam se pomirio da bodemo oči. Tako je bilo i sa Inicijativom mladih kad smo je napravili. Ali to je normalno. Ljudi ne umeju da objasne sebi sve te stvari. Bodeš ih negde gde boli. Da su se stvarno toliko trudili oko pravih problema, pa gde bi smo bili. Samo neka nastave, vredi stalno pokušavati. Hartefakt su njegovi ljudi. To su desetine vrednih, obrazovanih, talentovanih i posvećenih ljudi. Imali smo određene probleme. I nas je stigla finanasijska kriza. Svi stalno prave teoriju zavere oko naših finansija. Mi se isto finanasiramo kao i svi drugi u teatru. Samo nemamo zaleđinu u stalnom budžetu kao institucije, a ni snažne ljude iza nas da jednim telefonskim pozivom završavaju donacije po Beogradu. Znaju ovi uspešni upravnici gradskih pozorišta o čemu se radi. Mi smo sumnjivi, jer je tako lakše. Sve stari dobri oprobani principi manipulacije i blaćenja ljudi.


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.