Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Kultura

Ivan Stanković: Opet nas je prevario Brega

Obećanje je bilo Bijelo dugme. Dobio sam Gorana Bregovića, sa Orkestrom za svadbe i sahrane i dva bivša pevača Bijelog dugmeta, koji su svirali obrađene pesme te grupe. I dobio sam ono što nisam tražio. Mene je moj brend izneverio
Piše Ivan Stanković, direktor i vlasnik marketing agencije Communis
Datum: 23/11/2016

Ivan Stanković: Opet nas je prevario Brega

Foto Nedeljnik

Opet sam bio na koncertu Bijelog dugmeta.

Pa sam se zapitao gde je problem: u meni ili u izvođaču, odnosno koncertu. I tu sam se podsetio onog starog vica o dva penzionera, uverena u ogromnu afrodizijačku moć kikirikija, koji se žale: E, moj prijatelju, ništa više nije kao nekad. Čak ni kikiriki nije onakav kakav je bio, kaže jedan. Pa nastavlja: Sećaš se kako je kikiriki bio dobar za potenciju. Kad sam bio mlad, uzmem šaku kikirikija, nemam problema, kao zapeta puška sam. A sada, ni kilogram nema nekakvog efekta. Loš je kvalitet, pa to ti je.

Da li je to tako i sa Bijelim dugmetom, gde je tu problem: u njima ili u meni?

Prvi put sam otišao '74. ili '75, u Halu sportova na Novom Beogradu. Nisam bio njihov fan. Štaviše, kao pravoverni zaljubljenik u progressive rock pravac, prezirao sam ih. Smatrao sam da su seljana, od domaćih grupa jedino sam slušao Time i Korni grupu, Bijelo dugme sam otišao da posmatram kao fenomen.

Koncerta se ne sećam, ali se sećam povratka peške sa drugarom i istomišljenikom, gde smo čitavim putem povraćali po muzici, nesvesni ogromne količine energije koju su ovi paezani razmenili sa publikom.

Moj stav prema muzici i pesmama Bijelog dugmeta radikalno se promenio tokom bombardovanja Sarajeva i rata u Bosni. Odjednom sam njihovu muziku počeo drugačije da shvatam, primećujući detalje koji su mi ranije promakli, shvatajući da su napravili pesme za večnost.

Kao što bi rekli, lepota je u očima posmatrača. Bila i ostala.

Naravno da sam bio na koncertu na Hipodromu. Ozvučenje i scena su bili užasni, ja sam se divno proveo. Moje velike ćerke su bile sa mnom, Maji je bio prvi izlazak nakon što nam se rodila Lena, a ja sam balio od nežnosti i sreće što su moji najdraži sa mnom i možemo zajedno da pevamo pesme moje mladosti.

Ovaj put nije bilo tako.

Bijelo dugme nije isporučilo ono što sam očekivao. Brend je izneverio, što je dosta opasna situacija.

I tu dolazimo na priču o značaju brenda, deo gde sam daleko kompetentniji da pišem nego o muzici.

Jedna od najjednostavnijih definicija brenda jeste da je to neko obećanje i njegovo ispunjenje. Dakle, nešto što proizvod ili usluga obeća i onda to potrošač doživi njegovom konzumacijom. Da bi proizvod ili usluga stvarno postali brend, potrebno je da potrošač svaki put, nakon kontakta sa tim proizvodom ili uslugom, ima taj osećaj zadovoljstva. Ukoliko ga izneveri, nastaje problem jer je potrošač razočaran.

Kao što sam ja bio nakon koncerta u Areni.

Jer obećanje je bilo Bijelo dugme.

Dobio sam Gorana Bregovića, sa Orkestrom za svadbe i sahrane i dva bivša pevača Bijelog dugmeta, koji su svirali obrađene pesme te grupe.

I dobio sam ono što nisam tražio - umesto tvrdog "pastirskog roka" koji je moj omiljeni bend svirao, dobio sam Guča verziju pesama, ko zna koji put recikliranih i pretvorenih u veliki uspeh Bregovića u kategoriji world music.

Sve je to lepo i ogroman je Bregovićev svetski uspeh u toj kategoriji. Ali ja zbog toga nisam došao na koncert. Nisam došao da slušam rok muziku bez bubnjara, perkusioniste i ritam sekcije na sceni. To što je čujem u pozadini jeste nešto, ali nedovoljno. Nisam došao da slušam nikakvu recikliranu zamenu mog Bijelog dugmeta.

Mene je moj brend izneverio. To se npr. Rolling Stonesima nikad ne može dogoditi. Bez obzira na to kako im mora biti dosadno, moraju da odsviraju "Satisfaction" na način na koji to Nj. V. publika želi i očekuje. Jer to je obećanje njihovog brenda.

I zato sam čitav koncert presedeo, čak nisam pevao ni pesme koje obožavam. Ostao sam nedirnut. A posao umetnosti je da "dira" ljude.

I gde je onda problem? Da li je kao u onoj priči o kikirikiju? Ili u neispunjenom obećanju brenda? Odlučite sami. Ja sam siguran da ću se ugledati na moju ženu koja nije htela da ide da sluša Guča verziju Bijelog dugmeta, jer je smatrala da će nas Bregović prevariti. Što je, na kraju, i uradio.

 

TEKST IZ NOVOG BROJA NEDELJNIKA, KOJI JE NA KIOSCIMA OD 24. NOVEMBRA, ILI U DIGITALNOM IZDANJU NA NOVINARNICA.NET

 

PROČITAJTE I VELIKU ISPOVEST GORANA BREGOVIĆA ZA NEDELJNIK OVDE


Ukupno komentara: 37



Sva polja su obavezna.



Džuboksovac
24.11.2016 - 16:20
To je to !
Ivane, reče mi jedan tvoj baš prijatelj da je bio u Vajara Djoke u 21:20 posle koncerta. Toliko vremena mu je trebalo da oseti \"čaroliju\" za koju je znao da će se desiti. Znam da si znao i ti,zato i moje pitanje,i za tebe i za našeg prijatelja: Ko vas bio po ušima. Jer, čim nema bubnjara i basiste,nema ni Bijelog dugmeta. A Brega k\'o Brega, ništa manje i išta drugačije.
Igla_u _plastu_sena
24.11.2016 - 11:13
od7do77
Bravo text je odlican... Dok sam bio mladji obozavao sam Dugme a sad sam naklonjen Ribljoj Corbi pokazalo se bas zbog pomenutog \"brenda\". Razumimo se pesme su vecne i kod jednog i kod drugog benda i legendarne svaka na svoj nacin. Bregovic je jednostavno posle rata zastranio jureci za novcem i slavom i to mi se uopste nesvidja. Koncert na Hipodromu je bio katastrofalan, tako ocajno ozvucenje, neorganizacija su ubile i zadnju nadu u meni da omiljeni bend moze da nastavi da zivi. Jednostavno rat ga je ubio i to je to, nemamo mi za cim zaliti sami smo krivi. Stoga sam bio potpuno uveren da ni ovog puta nece biti bolje i upravo se to i obistinilo...\"humanitarno vece - skupimo malo love za Bregin lagodan zivot...a raja ma ko je j...kad neume nista bolje no da ratuje...bz..bz...bzzz..tuc...tuc\". Laku noc.
Bojan
24.11.2016 - 11:13
Odličan komentar
Mislio sam da sam se jedino ja osećao ovako, pogotovo kad otvorim novine i pročitam kako je bilo fenomenalno kao da nisam bio tamo. ODLIČAN KOMENTAR!
Milica
24.11.2016 - 11:46
Konacno istina
Bravo! Konacno da je neko napisao istinu o poselu u Areni!
Marko
24.11.2016 - 11:46
Opet
Poznati plagijator, prevarant. Šta ste očekivali?
Scipion
24.11.2016 - 14:32
Podrska
Заправо једини текст овде, за сад, са којим се слажем је написао ,,Opet\" .
Posmatracj
24.11.2016 - 14:32
To se znalo
Ne kontam sta si ocekivao, covece? Barem je ovo bilo egzaktno jasno da ce da se desi, i nije vas prevario, on smatra da je to Bijelo Dugme, i vi se pomirite s tim. Mene za Bregu zabole kita, ziv on nama bio jos sto godina, al\' odavno taj novu pesmu nije ni obradio, kamoli napravio
kuki
24.11.2016 - 14:51
ih
ko ti kriv, kume...između pastirskog roka i guče nikakve razlike nema.štaviše, guča pobeđuje, pošto je original.
Igor BGD
24.11.2016 - 16:20
Gomila gluposti
Uz dužno poštovanje jer Vas ne poznajem, ali Vi zaista niste kompetentni da pišete o Goranu Bregoviću i Dugmetu. Pod jedan, treba biti malouman pa ne shvatiti na osnovu promocije koncerta kakvi su novi aranžmani pesama. Pod dva, mentalitet ovog naroda je takav da ne oprašta uspeh - ovde može da se povuče paralela sa Novakom Đokovićem - sad kada više nije prvi, svi ga pljuju, a bogami pljuvali su ga i pre toga. Pod tri, mentalitet naroda je i takav da ne odolevaju halo efektu: neko je odvalio da je Bregović plagijator, i sada svi to ponavljaju kao papagaji. Istina je da on nije ništa veći plagijator od bilo kog drugog izvođača popularne muzike. Dobra muzika je uvek inspirisana nekom ranijom muzikom; kada neko pokuša da na silu bude originalan, to na kraju po pravilu ispadne loše. Kažu da je pesma Dugmeta \"Ako ima boga\" plagijat \"Owner of a Lonely Heart\" sastava Yes. Da, ritam i taj gitarski rif jesu bili inspiracija za Bregovića, ali svako ko ima sluha će potvrditi da je to POTPUNO DRUGA PESMA. Niko nikada ne spominje EKV i to što su 1 na 1 preslikali pesme sastava The Cure i U2. Pod četiri, Goran Bregović je dao ogroman doprinos afirmaciji balkanskog muzičkog nasleđa u svetu. Takođe, albumi Bijelog Dugmeta su jedinstveni, konceptualni umetnički dometi koji su obojili domaću pop kulturu i uticali na bezbroj autora. Ima tu gomile treša, a ko kaže da tu nema jezivo dobrih AUTORSKIH kompozicija, taj ili ne zna ili laže. A onda se nađe šef neke marketinške agencije poput Vas, koja ljudima pakuje gnusne laži preko TV reklama (naročito kada se radi za neku banku), da morališe i napada Bregovića, kome nije ni do nožnog palca.
24.11.2016 - 17:37
Konačno
Slažem se s Vama. Ja sam koncertom razočarana potpuno, ovo je bila klasična Guča. Užas!!! Do sada su samo novinari hvalili koncerte, a kada pogledamo komentare, većina je razočarana. Upropastili su nastup sa trubama i preradom.
Meskalito
24.11.2016 - 17:37
Reče Brega
Kaže Bregović ( snimak je RTSov) na pitanje novinarke \"A koja je razlika izmedju ozvučenja ovde i napolju?\" - Brega: Pa kad sviram vani, ja ne moram da mislim na ozvučenje, sve je spremno dok ovde moram. Mislim se, e moj ti, ovde ti dadoše najbolje ozvučenje u svetu, podilaziš publici na najpodmukliji način i posle ti je bolje u Peruu na primer! Papak, šta drugo. Htedoh da idem ali se zamalo ne zeznuh kad sam video da nema bubnjara, basiste i klavijaturiste. Eto.
Profa
25.11.2016 - 07:55
Bebek
Nikad nisam bio ljubitelj \"Dugmeta\" iako mi je moj prijatelj Bebek poslao te mislim da je bila 1974 godina poslao singlicu grupe \"Jutro\" gde je na B strani bila pesma \"Da sa,m bijelo dugme\". Njhov džoker je bila pesma na A strani, no desilo se da je publika prihvatila \"Da sam bijelo dugme\". U ono vreme već polaganog rastakanja Titovog samoupravljanja, kao lek na ranu pojavilo se \"Bijelo dugme\". Kao i svetski rokenrol mase su prihvatile i sve je krenulo. Priča se da su mu drugi pisali melodije, on se potpisivao, a za velikog pesnika Duška Trifunovića i o njegovom učinku verovatno svi već podosta znamo. U pravu su rokeri kad kažu da je rok mrtav. Nije još ali polako odumire. Rokeri ne razumeju da moraju raditi na sebi, pre svega na opismenjavanju. Došla su nova vremena koja ne trpe improvizaciju roka. Tako i Bregović. Koristi ono što mu je na dohvat ruke - narodnu muziku, malo je poobradi i to je to. Nema više \"Bijelog dugmeta\", ali polako odlaze i drugi sastavi. Već je pomalo tužno gledati umorne starce koji na staroj slavi gledaju da još malo zarade neku kintu. Točak mi pre neki dan reče da u muzici više nema para. I nema, promenili su se ljudi došla su nova vremena Pitao sam jednog mog učenika da li zna nekog od starih rokera, recimo Točka, nije znao, \"Parni valjak\" nije znao. Sve je prolznost pa i sam rok. Doduše nema ga nesto ni na svetskom nivou.
Bojan
25.11.2016 - 07:55
Svirao je Brega...
... i dzema jedna tegla
Pimpi
25.11.2016 - 07:55
Dok skonta.. .
Možda ce Ivan tek za 20 godina shvatiti da mu je na ovom koncertu bilo dobro, kao što je i za koncert \'74. tek kasnije shvatio.
Darko
25.11.2016 - 07:56
Super reibilan
Majstore, ako si ti tek devedesetih shvatio vrednost pesama Bijelog dugmeta onda bih samo voleo da mi urednik ovog časopisa objasni kako je našao za shodno da objavi tvoj tekst o koncertu Bjelog dugmeta. Sama činjenica da si veličinu Dugmeta shvatio sa 20 godina zakašnjeneja tebe čini nekredibilnim komentatorom aktuelnog trenutka Bijelog dugmeta. Bregović je gostovao dve nedelje zaredom kod Ivana Ivanovića i jasno pokazao šta očekuje posetioce koncerta. Ono što se dalo čuti je Dugme destinama puta usviranije od onog na Hpodromu, sa više puta manje trubača nego na Hipodromu. Dakle, i 11 godina kasnije opet patite za nečim i opet vas je neko prevario... Tebe je trebalo pitati za komentar ovog koncerta za 20-25 godina. Sada ti je još rano.
Sasa
25.11.2016 - 07:56
Varas se za RS
Pa nisam bas siguran za Stones da ce ti sada odsvirati Satisfaction kako ti ocekujes, bio sam njihovom koncertu i mogu ti reci da i nisu nesto - naravno pricam o koncertu Stonesa od prije neku godinu, kakvi su bili ranije to je druga prica - 70 i 80\'ih. Dokle ce te vise pljuvati po Bregovicu Kusturici i ostalima iz Sarajeva. Pa gdje je taj Time, Korni grupa, Yu Grupa i ostali sada. Pa nema ih - a zasto zato sto su bili dobri tih nekoliko godina i to je to - ovi traju i to decenijama. Mali savjet - ako ti se ne svidja promjeni kanal - ne moramo mi svi znati da se tebi ne svidja Goran B
Zak
25.11.2016 - 07:56
Guca
Bio sam na koncertu i ja sam se isto osecao kao Ivan. Razocarecnje! Najavljen je koncert Bijelog dugemeta i svako ocekuje rok koncert, pretpostavljao sam da ce kao gosti biti trubaci, hor, klapa itd. Ali rok koncert bez bubnjeva, bas gitare, tj. ritam sekcije nije rok koncert, a najavljen je kao koncert BD. Zasto nije najavljivao koncet kao Goran i prijatelji ili kao sto je to radio do sada koncert orkestra za svadbe i sahrane? U tom slucaju ne bi napunio tri Arene. Ipak je sve u novcu! Sahranio je Bijelo dugme!
Jeca Jelena
25.11.2016 - 07:56
Upravo to
Dugme u onom sastavi sam dozivela par puta. Nocima nisam spavala od srece sto sam bila na Hajduckoj cesmi. Onaj na hipodromu los zbog ozvucenja. Ovaj sad ni pomislila nisam da bih otisla. Nije Dugme vise Dugme niti ce kad biti. Bre ga je drzao koncert ne Dugme. Bravo za tekst Ivane.
RnR
25.11.2016 - 07:56
Vuk ispod jagnjece koze
Klasicna navlakusa
Jovanka
25.11.2016 - 07:57
Svi, marš na balet! Tamo sigurno nema truba
Svako, ko je pratio promociju koncerta mogao je da nasluti kako će sve izgledati. E, sad....neko je došao da uživa, a neko da \"hejtuje\". Svakom svoje. Ja sam od onih nelicemernih, koji su došli da se vrate u jedan lepi rikverc. Začinjen trubom ponekad, ali ne smeta...iako folk ne konzumiram. Za razliku od 95 \%srbalja.....koji žive za Grand. Baš ti su se našli da najglasnije kritikuju...Ovamo jure na Guču......Na stranu što je ozvučenje moglo biti bolje i što je meni Ivanović bio višak, koncert je bio baš ono što sam očekivala, i uživala sam. Kome se nije svidelo, trebalo je da ode ili da uopšte i ne dodje. S obzirom na cenu karte, nije neki gubitak. Možete da im pljunete pod prozor.....Mada, i to ne možete....
Bane
25.11.2016 - 07:57
Bijelo Dugme = Zeljko Bebek, Zeljko Bebek = Bijelo Dugme
pretpostavljam da sam \"zadrti matorac\" Ali Dugme je umrlo kad ga je Bebek napustio. Probao je solo karijeru ali je i on sam bio mrtav bez Dugmeta. Sve posle Bebeka je samo senka jedne velike grupe koja je uzivala u stecenom imenu. A Brega? Ma daaaj. Sta o njemu reci. Pa svi znaju ko je on i sta je. Preuzeo je jedan brend i godinama ga samo muze ko kravu nebi li izmuzo jos koji dinar. Sto se tice Dugmeta, tu nema nekih posebnih nejasnoca. Jedino mi nije jasna Riblja Corba. Umrla je posle 8-og albuma. Sve posle je samo povracanje po rocku. Ne bi bilo cudno da frontmen Bora djordjevic nije zacetnik i prave Riblje Corbe ali i katastrofe kasnije. Ali sta ja znam o tome.
Bb
25.11.2016 - 10:20
Hvala Bogu
...da neko kaze ovo,pozsto sam po tekstovima u novinama mislila da nisam bila tamo. A jos Ivan Ivanovic, koji transfer blama...
inba
25.11.2016 - 10:20
o bijelom dugmetu
Folirantsko - neurbana muzika, bila i ostala. Tako i treba onima koji su pohrllili na koncert, očekujući tamo svoju mladost....Dobili su šarenu lažu Bregovićevu, zapakovanu u samo neki drugi papir
Srđan Đorđević
25.11.2016 - 12:08
Istina
Tekst je živa istina, ali sam ja to na osnovu reklame provalio, pa nisam ni otišao na koncert. Kada su me deca pitala: \"Što ne idem, kad ih volim?\", rekao sam im da volim njihove pesme kada su ih svirali kako su ih svirali :).
Slavica
25.11.2016 - 15:43
Ništa me nije iznenadilo!
Drago mo je da ima istomišljenika! Brega me je jednom prevario iviše nikad...bila sam na Hipodromu i osećala se prevarenom. ozvučenje katastrifa, pola se nije čulo. popsle koncerta smo svi bili prinuđeni da idemo do Gospodarske mehane. Nisu dali ljudima da izađu i krenu u smeru ka Banovom brdu. Došla sam kući u 3h...sreća što sam bila sa dobrim društvom pa smo si lepo proveli...svi smo jednoglasno odlučili da naš dinar i prisustvo Brega neće više videti...eventualno ako bude svirao džabe...loš je čovek za razliku od Čole koji jedan veliki laf i čovek! Napominjem nisam nikada bila fan ni jednog ni drugog, mislim na njihovu muziku, (slušala sam Azru i riblju čorbu) ali je neosporno da vrede samim i daljim prisustvom na muzičkoj sceni!
Ena
25.11.2016 - 15:43
Sta bi dao da si na mom mjestu
Ima nas koji smo obožavali \"Dugme\" kroz sve njegove faze i bili na ovom koncertu i pevali i plakali! Ima i vas kojima je trebalo 20 godina da shvatite, ne i da osetite, tekstove i muziku ovog benda/brenda. Da nije bilo vama omraženog Bregovića ne bi bilo ni obožavanog \"Dugmeta\"! A ja kazem hvala mu za svaku pesmu, hvala mu sto je srpski instrument trubu i srpski melos utkao u svoju muziku! Ubuduće nemojte ici na koncerte \"Dugmeta\" taman ce biti vise mesta za djuskanje!
Biljana
25.11.2016 - 15:43
Nista mi nije jasno!
Ljudi pa zasto idete kada znate da je sve plagijat i da je Bregovic prevarant! Mi sve prastamo sem uspeha,a on je jedan uspesan i svetski kompozitor i muzicar.Jedan svetski covek i gospodin,koji je gradio svoju karijeru bez skandala i zute stampe.U svakom slucaju cast je biti u njegovom prisustvu!
sneyana
25.11.2016 - 15:44
Stado
Ko Vas je terao da idete na \"koncert\"?!!!
abraham
25.11.2016 - 17:30
koncert
Da je muzika bez veze, to stoji. stvarno je smece. ali covjek to tako vec dve godine radi. zasto se ne informises kako su izgledali zadnji koncerti, nego bacas pare.
Bratac
26.11.2016 - 13:53
Prevarant
Najtragicnije sto ce za par godina opet napuniti tri arene
Vesna V.
26.11.2016 - 13:53
Bese nekad...
U pravu si Stankovicu, izostale su pozitivne asocijacije, verovanja i ocekivanja...izostao je emocionalni dozivljaj...
Vasa
26.11.2016 - 13:53
Bubnjar i basista
Druze, ovako zamisljam dugme. https://youtu.be/xkk1Kk1Ogrg
Vesna
26.11.2016 - 13:53
Bese nekad...
U pravu si Stankovicu, izostale su pozitivne emocije, verovanja i ocekivanja...izostao je emocionalni dozivljaj...
Kan
27.11.2016 - 10:31
Bregovic= bjelo dugme
Bregovic je umetnik, priznali to ili ne. Mozda ga ljudi ne vole, samo jer je nas. Najteze svojima oprostiti uspeh. Na koncertu je bilo bas onako kako je nagovesteno
slavisa
28.11.2016 - 11:25
rock & tamburica
Potpuno se slazem,sto nije u reklami najavi orkestar za svadbe i sahrane. Ja i dalje mislim da pravi fanovi Dugmeta su bili u manjini u Areni, pa videli ste koliko su skakali uz Djurdjevdan i Ajmo u planine. Po meni tada je pocelo propadanje dugmeta. PS. Ovaj sto ga poredi sa Djokovicem gresi, Nole ce zauvek biti jedan jedini br. 1.
Divna
28.11.2016 - 11:25
Kikiriki slan dragi dobar dan
Vama je marketing nauka nad naukama, meni je tek nuzno zlo. Koncert Dugmeta u Areni je primer ciste dijalektike i u filosofskom i u muzickom smislu, ali za tu spoznaju treba otvoriti um. Vas tekst je licna ispovest nezadovoljnog coveka zrelih godina, za koju vam Brega nije nista kriv. Vasa kikiriki metafora, i supruga koja sedi kod kuce, tuzne su slike za mene kao citaoca, i zaista govore o prolaznosti svega u zivotu. I to je primer dijalektike koje niste svesni, ali ste zato ljuti. Zelim vam da pobedite licne demone, ali ne tako sto cete zavideti onima koji iskreno vole svoj posao i napreduju na radost svih dobronamernih.
majami
10.12.2016 - 23:18
široke narodne mase
Brega,Čola,Brena ,Ceca i prazan cd da izdaju to će se kupovati i to bez ikakve reklame , i šta god oni da izvode to će se slušati !!!