Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Društvo

Vuče, izvini: Imamo poplavu vukovaca zbog poklanjanja petica

Na osnovu opšteg uspeha stiče se utisak da su nastavnici prilikom ocenjivanja uzimali u obzir i neke druge kriterijume, koji nisu predviđeni pravilnikom i na taj način bili popustljivi i neobjektivni pri proceni znanja učenika, piše u izveštaju Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja
Datum: 22/11/2016

Vuče, izvini: Imamo poplavu vukovaca zbog poklanjanja petica

Foto Igor Pavicevic

Svaki sedmi osnovac u Srbiji je vukovac, petina je osmi razred završila sa svim peticama, a 44 odsto sa odličnim uspehom, pokazuje izveštaj o rezultatima junske male mature. Najveći broj Vukovaca je u školskim upravama Leskovac (21,7 odsto), Niš (19, 3), Ranilug (17, 2), i Jagodina (17), a najmanji u ŠU Valjevo, Užice i Čačak gde je svaki deseti đak nosilac ovog priznanja, piše Danas.

Iako formalni uslovi za sticanje Vukove diplome nisu lako dostižni, praksa pokazuje da škole različito tumače kriterijume za njenu dodelu. Ispada da su se 9. 257 učenika u prošloj generaciji osnovaca izdvojili kao izuzetni, ne samo u pogledu znanja, odnosno odličnog poznavanja nastavnih sadržaja, već i u smislu dodatnog angažovanja vrednovanog kroz minimalno jedno priznanje ili nagradu.

Za stručnjake Zavoda, piše Danas, ovakva statistika ne deluje realno, na šta ukazuju i rezultati vukovaca na završnom ispitu. Vukovci su bili najuspešniji u matematici, a najlošiji su uradili kombinovani test. Najveće prosečno postignuće vukovaca beleži se u Pčinjskom i Niškom okrugu, a anjmanje u Kosovsko-pomoravskom i Kosovskom. Na osnovu odstupanja po okruzima, može se zaključiti da je njihovo znanje dosta neujednačeno, pa u nekim okruzima pojedini vukovci ne dostužu ni republički prosek, navodi se u analizi.

Stručnjake je iznenadio podatak da svaki peti đak ima petice iz svih predmeta. Zanimljivo je i da se mali broj učenika nalazi neposrdeno ispod granice vrlo dobrog i odličnog uspeha (prosek 3, 30 i 3, 40 odnosno 4, 30 i 4, 40) dok značajno veći brj đaka ostvaruje prosečan uspeh 3, 50 i 4, 50. To ukazuje na tendenciju nastavnika da nezasluženo nagražuju učenike, ne bi li "prešli" u višu kategoriju uspeha.

Na osnovu opšteg uspeha stiče se utisak da su nastavnici prilikom ocenjivanja uzimali u obzir i neke druge kriterijume, koji nisu predviđeni pravilnikom i na taj način bili popustljivi i neobjektivni pri proceni znanja učenika, piše u izveštaju.

 

 

 

 

 


Ukupno komentara: 2



Sva polja su obavezna.



Andrijana
22.11.2016 - 14:32
lakse petica nego jedinica
Sve dok nam decu oblikuju ucitelji koji zavrsavaju fakultet u Leposavicu za godinu dana, tako sto kad-kad nauce tri odgovora, tako ce i biti. Danas je lakse dobiti peticu nego li jedinicu. A bolesno ambiciozne roditeje necu ni da komentarisem.
сањалица
25.11.2016 - 07:55
ко је овде луд
Наставницима попустили критеријуми?! Ма, да ли је могуће?! Ево неких идеја због чега:1. савети разних стручњака, семинара и сл.(типа -двојка ако ученик препознаје градиво, иначе си ужасно,ужасно строг); 2. ученици и родитељи који чекају иза ћошка спремни за обрачун 3. уколико неко падне на годину, неким чудом се инспекције заинтересују да провере све папире и сл. ( и онда нађу да фали рецимо, мировни уговор потписан у Версају 1919. а будимо реални ни са овом стандардном папирологијом се не сналазимо) 4. наши накарадни закони су омогућили да у школи, поред силног наставничког кадра са бироа раде дипломирани ови и они, који су дошли из разних предузећа (погледајте само који профили све могу да предају ). И онда се неко чуди! Или боље рећи - прави блесав.