LIČNOSTI

Bodi Miler: Sa ski staze u modnu industriju

Posle rođenja druge ćerke i sa penzionisanjem na vidiku, Miler je postao inovator kompanije Aztech Mountain
Maks Berlindžer
Datum: 18/02/2018

Bodi Miler: Sa ski staze u modnu industriju

Bodi Miler tokom fotografisanja ski brenda Aztech Mountain. Foto: Nejtan Badžar za Njujork tajms

Bodi Miler se još kao dete oprobao u modi kada je pokušao da kabastu ski jaknu pretvori u nešto aerodinamičnije. "Tada smo nosili velike, pufnaste jakne", kaže.

Majka ga je naučila kako da šije pa je mladi Miler višak tkanine sklonio uz pomoć makaza. Rezultat je bila jakna koja nije bila toliko velika ali nije bila ni za modnu pistu. "To mi nije bilo bitno", kaže on. "Bio sam u Nju Hempširu i imao sam osam godina".

Tri decenije kasnije, ovaj nekadašnji profesionalni skijaš je napravio pun krug.

Miler ima šest olimpijskih medallja kao i četiri zlatne sa Svetskog šampionata u alpskom skijanju. Uprkos nekadašnjoj reputaciji momka koji voli zabavu, smatraju ga jednim od najboljih alpskih skijaša na svetu.

Prošle godine, posle rođenja druge ćerke i sa penzionisanjem na vidiku (zvanično se penzionisao u oktobru), Miler je postao partner i glavni inovator Aztech Mountain-a, nove kompanije sa sedištem u Njujorku i Aspenu, Kolorado, koja proizvodi funkcionalnu ali i modernu ski opremu.

Miler, koji radi i kao komentator Zimskih olimpijskih igara, kaže da se sa kompanijom prvi put susreo u Andima gde je bio na simaanju za Bomber, kompaniju ski i polarne opreme.

Oduševila ga je njihova jakna koju je zgrabio sa odeće koju je pripremio stilista. Bio je toliko impresioniran da je svom agentu rekao da da prati kompaniju.

Kasnije, Miler se slučajno sreo sa osnivačima kompanije Dejvidom Rotom i Entonijem Rutgersom na jednoj zabavi u Njujorku. Osnovana 2013, kompanija je i dalje bila u startap modelu poslovanja.

"Shvatio sam da su mali i da tek počinju što mi je bilo sjajno", kaže Miler. "Moje ime i moje poznavanje industrije i moje veze sa distributerima i takvim stvarima. Verovao sam da mogu mnogo da doprinesem".

Jednog toplog poznog septembarskog jutra, Miler, koji je upravo napunio 40, potrudio se da savšeno izreklamira zimsku kolekciju brenda u fotografskom studiju u Njujorku.

"Jeftino su me dobili", kaže uz smeh.

Luksuzne radnje poput njujorškog Barniza i Harodsa u Londonu , imaju Aztech Mountain. Cene im se kreću od 550 dolara za odeću koja nije nepropusna do 1895 za njihovu čuvenu vunenu jaknu Nuke Suit.

Miler je brendu pomogao sa idejama poput materijala za džepove, gde da ostave ventilaciju ili kakav porub treba da imaju rukavi na jakni ili nogavice kako bi savršeno prijanjali uz rukavicu ili čizmu.

"Uživam što mogu da se bavim stvarima koje ljudima mahom promaknu", kaže. "To je važno nekome ko je tehnički osvešćen i želi nešto što radi savršeno. Želimo da budemo bolji od svih ostalih i da imamo dinamičnu stvar koju možete da nosite i u gradu i na planini".

© 2018 The New York Times


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.