UMETNOST I DIZAJN

Lokalni operateri pomažu Netflixu da se širi globalno

Jeftin pristup milionima novih korisnika u inostranstvu
Mark Skot
Datum: 19/01/2018

Lokalni operateri pomažu Netflixu da se širi globalno

Foto: Profimedia

Dok je sedeo u svojoj kancelariji u centru Pariza, Kristijan Bombrin, direktor u Orangeu, francuskoj kompaniji za mobilnu telefoniju i kablovsku televiziju, primio je neočekivani poziv. Bio je to Netflix, američki striming gigant, i imao je predlog za Bombrina.

Netflix je želeo da ponudi svoju ergelu filmova i serija korisnicima Orangea, njih oko deset miliona širom Francuske. Usledilo je šest meseci često nategnutih pregovora, dok su se kompanije rvale oko detalja.

"Bilo je nekih teških diskusija", kaže Bombrin, direktor zabave i digitalnih usluga Orangea. U pojedinim trenucima, obe strane su mislile da će pregovori propasti. Na kraju, 2014, dogovor je postignut.

Ovakvi pregovori postali su redovna pojava za Netflix, koji se širi na tržišta Evrope, Latinske Amerike i Azije.

Partnerstvo kompanije sa mobilnim i kablovskim operaterima širom sveta znači da mogu da pristupe novim korisnicima bez ulaganja pravog bogatstva u oglašavanje i distribuciju, na tržištima gde još nisu toliko poznati.

Za kablovske i telefonske kompanije od Bugarske do Bolivije, računica je jednostavna. Iako su mnogi od njih prvobitno odbijali ovakve dilove, pristup ekskluzivnom programu Netflixa omogućava im da se uzdignu iznad lokalni rivala, u doba kada se onlajn navike korisnika premeštaju ka video-sadržaju, posebno onom na smartfonima i drugim mobilnim uređajima.

Kompanija nudi striming uslugu u 190 zemalja, i dodala je više od pet miliona novih međunarodnih pretplatnika samo u poslednjem kvartalu prošle godine. Međunarodni prihodi dostigli su skoro milijardu dolara za tri meseca do decembra.

"Verujemo u sve partnerske dilove; zato ih imamo sve više", kazao je Rid Hejstings, izvršni direktor kompanije, u razgovoru sa analitičarima ovog januara. "Takvi dogovori su dobri za korisnike, dobri za nas i dobri za partnere."

U Sjedinjenim Državama, Netflix nema uvek tako jednostavan odnos sa kablovskim operaterima, koji od kompanije zahtevaju novac za korišćenje visokopojasne mreže. Nakon nervoznog duela, Netflix se na kraju složio da plati za bolji pristup. Kao odgovor, potkraj prošle godine, Comcast je uključio Netflix u sopstveni set-top boks, kako bi korisnici mogli da gledaju Netflix bez napuštanja Comcastovog digitalnog univerzuma.

Sky, britanski provajder, odbio je da uključi Netflix u svoj set-top boks, najviše zato što ih vidi kao direktnog konkurenta.

I Telekom Indonezija je zabranio Netflix prošle godine i potom potpisao ugovor sa malezijskom kompanijom iFlix, koja se takmiči sa Netflixom.

Analitičari kažu da mnogi operateri, čak i oni koji su potpisali ugovore o partnerstvu, i dalje strahuju od toga da će Netflix proći bolje u ovom dilu od njih. Stalni televizijski konzumenti, primera radi, investirali su emotivni kapital u popularne Netflixove serije kao što su "House of Cards" ili "Narcos", i često posmatraju svog kablovskog provajdera samo kao sredstvo za gledanje digitalnog sadržaja.

"Netflixove ekskluzivne serije dominiraju u običnim razgovorima među ljudima", kaže Toni Gunarson, viši analitičar u Ovumu, tehnološko-istraživačkoj firmi u Londonu. "Korisnici već gledaju Netflix, tako da je bolje za operatore da imaju Netflix, ili će ljudi otići negde drugde."

Za Boba Grina, direktora onlajn zabave u kablovskom divu Liberty Global, koji kontroliše milijarder Džon Meloun, odnos sa Netflixom je ukorenjen u novoj realnosti o navikama ljudi onlajn.

Liberty Global ima istraživanje po kojem njihovi britanski korisnici koji gledaju Netflix nemaju preveliku želju da odu kod konkurencije.

Grin i Netflix postigli su dogovor o dodavanju servisa za striming na više od 30 tržišta širom Latinske Amerike, Kariba i Evrope do naredne godine.

"Ako naši korisnici žele Netflix, a mi im ga ne ponudimo, naći će drugi način da dođu do njega", kaže Grin. "Bolje nam je ako nemaju kuda da odu."

© The New York Times


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.