AMERIKANA

Nilski konj Fiona, zvezda društvenih mreža

Zoološki vrt u Sinsinatiju ima pozitivnu životinjsku priču o izdržljivosti (i slatkoći)
Rejčel Sajm
Datum: 19/01/2018

Nilski konj Fiona, zvezda društvenih mreža

Foto: Profimedia

Suprug Mišel Karli ne voli njenu tetovažu bebe nilskog konja. Toleriše je, ali mu se ne sviđa. "On nije fan", kaže Karlijeva, sklanjajući kosu boje crvene paprike da pokaže mastilo u konkavnom udubljenju njenih leđa.

Ona stoji u redu za ručak u kafeteriji nadomak izložbe o Africi u zoološkom vrtu u Sinsinatiju. Svaki sto je zauzet.

Kafić je najbliže mesto rezervoaru za nilske konje, što znači da je najbliže Fioni, desetomesečnoj nilskoj kobili koja pliva u njemu.

Tokom poslednje godine, Fiona je postala međunarodna zvezda, najviše zahvaljujući onome što radi Mišel Karli, direktorka komunikacija u zoološkom vrtu, sa svojim timom. Oni su postovali svaki Fionin pokret na društvene mreže od dana kad je rođena, 24. januara.

Fionamanija je zavladala planetom. Klipovi na kojima se ona brčka u vodi, sva onako rubensovska i graciozna, imaju na milione pregleda. Lokalna kompanija Cincy Shirts napravila je majice na kojima piše "Feeling Hip" sa nacrtanom Fionom u februaru, a od tada su prodali više od 30.000 proizvoda (uključujući majice, nalepnice, magnete, a sada i božićne džempere sa Fionom pod kapom Deda Mraza) širom sveta.

Fiona je bila i zvezda rijaliti serije u sedam epizoda koju je sponzorisao Fejsbuk. Direktor zoo-vrta, Tejn Mejnard, prodao je rukopis za knjigu za decu pod naslovom "Spasavajući Fionu: Priča o najpoznatijoj bebi nilskog konja na svetu" izdavačkoj kući Hauton Miflin Harkurt. Pojaviće se u proleće 2018, a sav prihod će ići za zaštitu životinja.

Ona je postala trijumfalna američka princeza, diva sa kožom nalik mokrom avokadu.

Kada je Fiona rođena, niko joj nije davao šanse da preživi. Njena majka Bibi porodila se šest nedelja pre predviđenog termina, a mladunče je imalo svega 13 kilograma. Nilski konji uglavnom su teški između 25 i 55 kilograma na rođenju; prerano rođeno potomstvo retko preživi. "U prvih šest nedelja, makar jednom sedmično smo bili ubeđeni da će umreti", kaže Kristina Gorsuč, koja je kustos izložbe o afričkim sisarima i koja, naravno, nosi minđuše sa Fioninim likom.

Fiona je bila u nečemu što se može nazvati zverinjim ekvivalentom intenzivne nege za nedonoščad. Naučnici u zoološkom vrtu prvi put su izmuzli ženku nilskog konja, kako bi mogli da naprave formulu za Fionino mleko. Svakog dana do 15. maja, kada je Fiona najzad predstavljena javnosti, pojavljivala se nova kriza.

Preko noći, Fiona je postala simbol otpora i optimizma. Američki Nacionalni javni radio pričao je redovno o njoj. Jedan sajt nazvao ju je "jedinom dobrom stvari koja je preostala na ovom svetu".

Zanos oko Fione ima smisla kada se u obzir uzme polarizacija, napetost i anksioznost u Americi. Kada su stvari loše, ljudi projektuju svoje nade i strahove na životinje. To se desilo i tokom globalne ekonomske krize, kada je polarni medvedić Knut postao zvezda berlinskog zoološkog vrta, nakon što ga je podigao dreser, jer ga je majka Toska odbacila 2006. (Knutov čitav kratki život prekriven je kontroverzama - da li polarne medvede treba da odgajaju ljudi? - i okončan je tragedijom, kada se udavio pred fanovima 2011. godine.)

Fionin selebriti status je, naravno, veoma dobar za biznis. Lokalna pivara Listerman napravila je pivo #TeamFiona u junu, a prvi kontingent je prodat za jedan dan. Nakon što su obećali da će 25 odsto od svake prodate flaše biti donirano Fioni, pivara je zaradila više od 30.000 dolara.

Čed Jelton, potpredsednik marketinga u zoo-vrtu, bavi se svim takvim zahtevima. "Osećam se kao da sam agent nekog čuvenog klijenta", kaže Jelton. "Kao da zastupam Bijonse. Kada priđe do ćoška svog bazena, narod se pomami. Svaki put. Ljudi plaču."

Karlijeva dodaje: "Kad neko čuje da sam je dodirnula, želi da pipne moje ruke."

© The New York Times


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.