BIZNIS I FINANSIJE

Porodični biznis proizvodnje seks-igračaka

Bio je to i dalje senoviti, usamljeni biznis kada je Brejvermen osnovao kompaniju „Dok Džonson“ – pod tim imenom i danas radi – ali kompanija je ubrzo postala najveći proizvođač ovih artikala na svetu, vredna petnaest milijardi dolara
GAJ TRIBAJ
Datum: 10/01/2018

Porodični biznis proizvodnje seks-igračaka

Profimedia

Još davne 1976. godine, kada je otac Čeda Brejvermena, Ron, uložio nešto novca u proizvođačku firmu, mušterije bi njegove proizvode kupovale iza neuglednih knjižara i sve skrivajući se, odjurile bi sa onim što su kupile umotanim u smeđe papirne kese.

Mlađi Brejvermen, koji tada još nije bio ni rođen, odrastao je ne znajući kako je njegov otac zapravo zarađivao. Već je bio zašao u adolescentske godine kada je shvatio da se kompanija njegovog oca, kako je dugo sumnjao, ne bavi nikakvim kriminalnim radnjama.

"Bila je to velika misterija o kojoj niko nikad nije govorio, šta to tata pravi", kaže Čed, sada tridesetpetogodišnjak. "Dugo sam mislio da je samo član mafije."

Ronald A. Brejvermen proizvodio je gumene penise. Proizvodio je, takođe, vagine od lateksa, ručno izrađena pomagala za analno zadovoljstvo i još nebrojeno drugih noviteta vezanih za masturbaciju. Ovi proizvodi isprva su eufemistički nazivani bračnim pomagalima, zatim seks-igračkama i, naposletku, "proizvodima za zadovoljstvo".

Bio je to i dalje senoviti, usamljeni biznis kada je Brejvermen osnovao kompaniju „Dok Džonson" - pod tim imenom i danas radi - ali kompanija je ubrzo postala najveći proizvođač ovih artikala na svetu, vredna petnaest milijardi dolara prema nekim procenama. A Brejvermenovi - Ronald, Čed i njegova sestra Erika (29) - postali su, defakto, prva porodica seks-igračaka.

"Naravno da su ljudi zbijali šale na naš račun", kaže Čed. "Da li tvoj tata stvarno pravi gumene penise? Ali do trenutka kada sam upisao fakultet, sve se odjednom obrnulo, i postao sam najgotivnija osoba među njima."

Gotovo 75 odsto proizvoda kompanije „Dok Džonson" izrađuje se u jednom od sedam zdanja raštrkanih na dva i po hektara zemlje, a amblem "Made in America" postao je centralni element marketinške strategije kompanije. Ovde hiljade radnika vajaju, modeluju, farbaju, pakuju i šalju 75.000 proizvoda nedeljno. Ovde radnici, u belim mantilima i sa hirurškim kapama na glavama, svakoga dana utroše na tone sirovog materijala, dok izlivaju dildoe. U lobiju vise mesingane ploče kao spomen generacijama mahom Latinoamerikanaca koji su godinama izdržavali porodice radeći u proizvodnji seks-igračaka.

"Posao sada posmatramo kao stvaranje novih iskustava, zabave", kaže Čed Brejvermen, dodajući da nova "Kink" linija „Dok Džonson" proizvoda - ogrlica za pse i drugih sortiranih pomagala - "stvarno razvaljuje".

Ukoliko u istoriji "nije bilo mnogo lojalnosti i svesti o brendu" u industriji seks-igračaka", kako Brejvermen kaže, danas se to menja sa prilagođavanjem proizvođača rastućoj bazi potrošača.

Proizvodi kompanije „Dok Džonson" prodaju se u 7.500 prodavnica i, sve više, na sajtovima trgovaca orijentisanih ka masovnom tržištu.

"Mlađe generacije nemaju inhibicije kakve smo mi imali", kaže Suzan Kolvin, nekadašnja univerzitetska radnica koja je postala proizvođač seks-igračaka. Njena kompanija „KalEgzotiks" u Kaliforniji osnovana je sedamdesetih godina i zaslužna je za niz inovacija, poput vibratora u jarkim bojama, koncept koji je prvi predstavio Suzanin ženski tim za razvoj proizvoda.

"Ranije je bilo: 'Gospode, ja sam muškarac, šta će ti išta od toga?'", kaže Suzan. "Sada je žena glavni konzument, i za njenog partnera više nije toliko zastrašujuće kada u odnos uvede i poneku igračku."

Lin Komela, profesorka rodnih studija na Univerzitetu u Nevadi, u Las Vegasu, kaže da "sektor novina za odrasle doživljava pravi bum".

Ona je posmatrala primetnu promenu u razvijenosti i prirodi biznisa nakon finansijske krize 2008. godine. Piraterija i besplatni pristup porno-filmovima na internetu uništili su industriju za koju se dugo smatralo da je maltene otporna na recesiju. Ipak, 2009. godine, Lin je shvatila da je počela da posećuje tribine i panele koji su podsećali na začetke prvog talasa feminizma. "Bukvalno su nosili nazive 'Šta žene žele?'", kaže ona.

Izgledalo je, dodaje, kao da su svi - od direktora do kupaca u prodavnicama seks-igračaka - bili više nego voljni da polemišu o tome kako obnoviti na pravi način industriju koja je, kako je Ron Brejverman objasnio, "od sto odsto muške dominacije - muških proizvođača, muškaraca vlasnika knjižara, muškaraca koji odlaze da izaberu proizvod i donesu ga kući - postala potpuno orijentisana prema ženama i proizvodi za njih".

Generacija milenijalaca je ta koja vodi glavnu reč u mejnstrimu. "Ponekada čak ni ljudi koji su u industriji decenijama ne uviđaju koliko su seks-igračke sada prihvaćene", kaže Erika Brejvermen, direktorka marketinga u kompaniji „Dok Džonson".

"Ja imam 29 godina i potpuno je neverovatno koliko je daleko feminizam dospeo, toliko da je sada kul da žena preuzme kontrolu nad sopstvenim zadovoljstvom i zabavom."

Razlika između Čeda i Erike je samo šest godina, a ipak, jedno je odraslo potpuno nesvesno toga na čemu se porodični biznis zasnivao, dok je drugo otišlo na fakultet znajući da je za potpuno razotkrivanje potrebna samo jedna pretraga na Guglu.

"Kada sam otišla na fakultet i rekla ljudima da sam uključena u porodični biznis, niko nije trepnuo u negativnom kontekstu", kaže Erika. "Više je bilo reakcija poput: 'O, bože, šta ćemo za Božić? Meni će uskoro rođendan, šta ću dobiti?'"


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.