LIČNOSTI

Sećanje na Otisa Redinga, pola veka kasnije

"(Sittin' on) The Dock of the Bay" je šesta najslušanija pesma u 20. veku
Gevin Edvards
Datum: 11/02/2018

Sećanje na Otisa Redinga, pola veka kasnije

Američki soul pevač Otis Reding na Monterej pop festivalu u Kaliforniji u junu 1967. Foto: Brus Fleming/Associated Press

Posthumni pop hit spaja trijumf i tugu u jednu pesmu. Svega nekoliko izvođača je imalo singl na prvom mestu top lista posle smrti uključujući Džona Lenona Dženis Džoplin i Notorius BIGa. Ali prvi kome je to pošlo za rukom bio je soul pevač Otis Reding koji je poginuo u avionskoj nesreći krajem 1967. kada je imao 26 godina i koji je narednog marta i aptila četiri nedelje bio na vrhu lista sa predivnom melanholičnom pesmom "(Sittin' on) The Dock of the Bay".

Pesma je šesta najslušanija pesma na američkom radiju i televiziji u 20. veku. Trostruki je platinasti bestseler i obradili su je umetnici od Šer do Boba Dilana. Roling Ston ju je stavio na 26 mesto svoje liste 500 najboljih pesama svih vremena. Da bi proslavili njenu dugotrajnost tokom 50 godina, Fondacija Otisa Redinga odganizovala je humanitarni koncert ovog meseca u Apolo teatru u Njujorku čiji je domaćin bila Vupi Goldberg.

Pol Dženvej iz benda St. Paul and the Broken Bones kaže da su on i njegova grupa obradili sve albume Redinga pre nego što su imali neki svoj materijal. Naučio je ovo: "Za pevača, raspon je sjajna stvar ali morate da naučite da otpevate prave note na pravi način. Otis je bio majstor u tome".

"Dock of the Bay" se pojavila u trenutku kada se Reding menjao. Početkom 1967. Reding je bio najveća zvezda diskografske kuće Staks i autor "Respect" pesme koju je pevla Areta Frenklin.

Bio je čuven zbog svojih neverovatnih koncerata. Grejs Slik ga je videla u San Francisku 1966. Seća se da se scena pomerala sa njim. "Nikada nisam videla nekoga sa toliko pozitivne snage".

Idućeg leta, Reding je nastupio na Monterej pop fetivalu. "Bila je to 'ljubavna gomila'", kaže producent i oorganizator Montereja, Lu Adler. "Bio je svestan u šta se upušta ali ne i kakav će njihov odgovor biti. Koliko je izvođač davao Montereju toliko mu je i publika odgovarala".

Zelma Reding, njegova udovica, kaže da joj je kod kuće rekao da je dobio novu publiku.

Reding je leto 1967. proveo slušajući Bitlse i njihov "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band". "Mislio je da je to jedna od najboljih stvari koje je ikada čuo. Pretpostavljam da je razmišljao kako da bude isto tako kreativan", rekla je Reding.

U avgustu, Reding se vratio u San Francisko da bi nedelju dana održavao koncerte. Kada su ga fanovi opseli u hotelu, promoter Bil Grejam mu je dozvolio da ostane na njegovom brodu u Sausalitu. Reding je dane provodio u tišini, gledajući u vodu. Njegov roud menadžer Erl Sims kaže da je on bio jedini koji je video kako je Reding uzeo jednog dana gitaru i napisao novu pesmu koja je počinjala ovako: "Sittin' in the morning sun/I'll be sittin' when the evening comes".

Tog oktobra, Redingu su uklonjeni polipi sa glasnih žica. Pet nedellja kasnije bio je željan da snimi neke od novih ideja.

Na polovini snimanja, Reding je ponovo bio na putu. Nedavno je kupio Bičkraftov model 18 avion kako bi mogao da leti na koncerte vikendima. Tog 10. decembra 1967. dok je leteo ka Medisonu u Viskonsinu, avion je stao i srušio se u jezero Montana. Sedmoro ljudi je poginulo uključujući i Redinga,

Majkl Bolton je snimio drugu najuspešniju verziju pesme (na 11 mestu 1988). U mejlu je naveo da misli da je ključni s tih pesme "Look like nothing's gonna change, everything remains the same".

© 2018 The New York Times


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.